Selecteer een pagina

Het social selling stappenplan

Gratis E-book voor beginners en professionals

In het E-book leg ik in het Nederlands aan je uit wat social selling is en hoe je het met behulp van het stappenplan zelf kunt toepassen als onderdeel van je salesaanpak.

Waarom je wilt starten met het social selling stappenplan blijkt uit onderzoek van LinkedIn:

  • Bedrijven die inzetten op social selling presteren tot 78% beter dan bedrijven die vast blijven houden aan de traditionele manier van verkopen
  • Verkopers met een hoge social selling index score op LinkedIn creëren tot 45% meer verkoopkansen
  • Bedrijven die prioriteit geven aan social selling hebben tot 51% meer kans om hun verkoopdoelen te behalen

Ook aan de slag met social selling als vast onderdeel van je salesaanpak? Druk dan op onderstaande knop om het social selling stappenplan te downloaden. Oohja, het achterlaten van je e-mailadres is niet nodig 😉

 

Cover E-book Social Selling Stappenplan

"Dankzij het E-book kan ik van begin tot eind een Social Selling strategie opzetten en uitvoeren. Zeer waardevol en makkelijk leesbaar én toepasbaar! Absoluut een aanrader wanneer je toe bent aan een nieuwe en verbeterde verkoopstrategie.'

Jens Verver – SEO Specialist bij HEF Marketing

"Als directe collega van Wesley weet ik dat deze aanpak echt werkt! Door het social selling stappenplan aan te houden is mijn ervaring dat deze aanpak leidt tot een serieus sneeuwbaleffect. Je gaat van onbekend naar zichtbaar; van herkenning naar naamsbekendheid; van leads naar klanten en van tevredenheid naar ambassadeurs. Zijn werkwijze is uitstekend samengevat in het prettig te lezen en mooi vormgegeven E-book.

Geoffrey de Vlaam – Manager Commercie bij ITIS

"De term social selling hoor je steeds vaker voorbijkomen als verkoper. Dit E-book heeft mij op een simpele manier uitgelegd wat het is en hoe ik het zelf kan toepassen in mijn werk als accountmanager in de maritieme sector. Kan niet wachten om het toe te passen en kijk uit naar de komst van Generatie Z op de arbeidsmarkt!"

Mark Reinders – Accountmanager bij Lagersmit

 

"Het E-book is een handig Social Selling Stappenplan om het zelf toe te passen. Een leuk, kort, bondig en krachtig E-book. In 7 heldere stappen uitgelegd hoe je op LinkedIn kunt bouwen aan duurzaame relaties met leads en klanten. Persoonlijk wil ik mezelf bezig te gaan houden met social selling om mijn doelgroep beter te benaderen en op de radar te komen van nieuwe klanten."

Anton Ter Veen – Freelance Online Marketing Specialist

 

"Ondanks dat social selling voor mij gesneden koek is, heeft Wesley een begrijpelijke omschrijving neergezet. Het leest lekker weg en de stappen zijn ook duidelijk."

Denise – Specialist Online Branding

 

"Wesley geeft met dit e-book super veel waarde en het bevat mooie inzichten over social selling, bedankt voor het sturen ik ga deze zeker vaker erbij pakken!"

Jordy van der Zee – Online marketeer bij Ezeemarketing & GoHashtag

 

Foto Koen Slinger

“Een praktisch e-book om social selling toe te passen”

Het E-book van Wesley Jacobs biedt een praktisch stappenplan om laagdrempelig je eigen leadgeneratie op te tuigen binnen LinkedIn. Het raakt alle essentiële stappen om een doordachte start te maken met social selling!

Koen Slinger – AI Specialist & Senior Brand Manager – LinkedIn profiel

Foto van Ben Meijer

“Het gratis E-book leidt direct tot resultaat!”

Bedankt voor het delen van dit E-book. Het stappenplan is gemakkelijk toepasbaar. De te volgen stappen zijn beknopt en helder beschreven. Ik heb al reeds profijt gehad door dit toe te passen in mijn netwerk en merk een verbetering in het contact met klanten

Ben Meijer – Projectleider – LinkedIn profiel

“Stap voor stap jouw social selling strategie naar een hoger niveau tillen!”

Het E-book over social selling is echt een aanrader. Het heeft me enorm geholpen om sterker sales te doen en serieus werk te maken van mijn LinkedIn-strategie. De tips zijn praktisch, direct toepasbaar en hebben mij geholpen om mijn netwerk op een geweldige manier uit te breiden. De stap-voor-stap handleiding die iedereen kan helpen om hun social selling naar een hoger niveau te tillen. Een must-read als je jouw online aanwezigheid wilt versterken!

Hans Zoeteman – Eigenaar Nerox B.V. – LinkedIn profiel

Het social selling stappenplan

#1 Doelgroep

Wie is jouw ideale klant? Het is belangrijk bij social selling dat je eerst duidelijk in beeld hebt met wie je zaken wilt gaan doen.

#2 Netwerk

Wanneer je een duidelijk beeld hebt van jouw ideale klant is het tijd om te gaan bouwen aan een relevant netwerk op LinkedIn.

#3 Kennis delen

Social selling draait niet om het delen van de meeste content of likes, maar het om delen van waardevolle informatie.

#4 Afspraak maken

Nadat de eerste interacties hebben plaatsgevonden kun je aan de klant vragen of er interesse is in het maken van een afspraak.

#5 Kennismaking

Wanneer de klant open staat voor een afspraak is het tijd om kennis te maken. Naast het delen van kennis is dit het moment om een dienst of product te promoten.

#6 Klantrelatie

Gefeliciteerd met jouw eerste klant door in te zetten op social
selling. Geef de klant persoonlijk een warm welkom en zorg voor een goede overdracht.

#7 Contact houden

Blijf na de verkoop contact houden met de klant. Alleen dan gaat het je lukken om van de klant een ambassadeur te maken. Dat is wat je wilt bereiken met social selling!

MEER LEZEN OVER SOCIAL SELLING...