Selecteer een pagina

Scoren op LinkedIn: social selling-uitleg in voetbaltaal

Afbeelding van een voetbal ter illustratie voor het artikel scoren op LinkedIn

Geschreven door Wesley Jacobs

In mijn rol als accountmanager bij ITIS ben ik gedreven in het toepassen van social selling. Naast mijn eigen website, deel ik ook artikelen over social selling en online marketing op Frankwatching.com, Nerox.nl en Onlinemarketing.nl.

jun 6, 2024

Op zondag 16 juni speelt het Nederlands elftal om 15.00 uur haar eerste wedstrijd tegen Polen op het Europees Kampioenschap (EK) in Duitsland. Om alvast in de sfeer te komen leg ik dit keer aan je uit wat social selling is in voetbaltaal. Weten wat er nodig is om een virtuele hattrick aan klanten te scoren met social selling op LinkedIn? Lees dan snel verder!

Voorbeschouwing

Voordat we gaan beginnen eerst een korte voorbeschouwing. Om met social selling een hattrick aan klanten te kunnen scoren zal je eerst moeten weten wat het is. In het kort is social selling het starten en onderhouden van relaties door middel van content en persoonlijk contact op LinkedIn. Het tonen van oprechte interesse in de klant helpt verkopers om hun geloofwaardigheid te verhogen.

Helder? Dan is het tijd om van je LinkedIn-profiel het stadion te maken waar fans graag (terug) komen. Dat is namelijk de plek waar je het vertrouwen van klanten kunt winnen om te kunnen scoren met social selling op LinkedIn.

Samenvatting

In het artikel op Frankwatching lees je meer over het belang van een onderscheidend LinkedIn-profiel. Naast een sterke basis (en bank) aan content is het belangrijk dat marketing en sales als één team met elkaar samenwerken bij social selling. Ook heb ik het over waarom het gebruik van Artificial Intelligence (AI) kan leiden tot penalty’s of een (tijdelijke) ban op het zakelijke platform.

    Artikel scoren met social selling op LinkedIn

    Om te kunnen scoren met social selling is het belangrijk dat je in contact blijft met je fans. Naast mijn eigen website informeer ik mijn doelgroep om die reden ook op Frankwatching over social selling. Mijn doel is anderen (bedrijven, salesprofessionals, recruiters en marketeers) te helpen om klanten te scoren op LinkedIn door in te zetten op social selling.

    Direct naar het artikel: Scoren op LinkedIn: social selling-uitleg in voetbaltaal

    Na het lezen van bovenstaand artikel een vraag over social selling? Dan kun je daar een reactie plaatsen onder het artikel, zodat ik je kan helpen aan antwoorden.

    Bedankt voor het lezen en graag weer tot de volgende keer!

    Gratis E-book Social Selling

    Het stappenplan voor salesprofessionals!

    Blijf je vasthouden aan de traditionele manier van verkopen door middel van koud bellen en het versturen van niet persoonlijke e-mails? Dan zal de concurrent er in de toekomst steeds vaker met jouw ideale kandidaat of klant vandoor gaan.  Start vandaag nog met het toepassen van social selling als vast onderdeel van je salesaanpak. Op die manier zet je de concurrentie buitenspel!

    Sinds 2018 heeft social selling mij onderstaande opgeleverd:

    • Naamsbekendheid
    • Een constante stroom van leads
    • Tevreden klanten en ambassadeurs
    • Hoge rankings in Google (SEO)
    • Meer verkopen

      Wil je aan de slag met het toepassen van social selling? In het gratis E-book leg ik in 7 heldere stappen aan je uit wat het is en hoe je social selling zelf kunt toepassen als onderdeel van je salesaanpak. Klik op onderstaande knop voor meer informatie over het Social Selling Stappenplan.

      Het verplicht achterlaten van je gegevens om het E-book te downloaden is niet nodig. Een e-mailadres van de klant moet je wat mij betreft verdienen, niet afdwingen 😉

      Cover E-book Social Selling Stappenplan

      Ook interessant…

      Share This