Het social selling stappenplan
Gratis E-book voor beginners en professionals
In het E-book leg ik in het Nederlands aan je uit wat social selling is en hoe je het met behulp van het stappenplan zelf kunt toepassen als onderdeel van je salesaanpak.
Waarom je wilt starten met het social selling stappenplan blijkt uit onderzoek van LinkedIn:
- Bedrijven die inzetten op social selling presteren tot 78% beter dan bedrijven die vast blijven houden aan de traditionele manier van verkopen
- Verkopers met een hoge social selling index score op LinkedIn creëren tot 45% meer verkoopkansen
- Bedrijven die prioriteit geven aan social selling hebben tot 51% meer kans om hun verkoopdoelen te behalen
Ook aan de slag met social selling als vast onderdeel van je salesaanpak? Druk dan op onderstaande knop om het social selling stappenplan te downloaden.
Oohja, het achterlaten van je e-mailadres is niet nodig 😉
“Een praktisch e-book om social selling toe te passen”
Het E-book van Wesley Jacobs biedt een praktisch stappenplan om laagdrempelig je eigen leadgeneratie op te tuigen binnen LinkedIn. Het raakt alle essentiële stappen om een doordachte start te maken met social selling!
Koen Slinger – AI Specialist & Senior Brand Manager – LinkedIn profiel
“Het gratis E-book leidt direct tot resultaat!”
Bedankt voor het delen van dit E-book. Het stappenplan is gemakkelijk toepasbaar. De te volgen stappen zijn beknopt en helder beschreven. Ik heb al reeds profijt gehad door dit toe te passen in mijn netwerk en merk een verbetering in het contact met klanten
Ben Meijer – Projectleider – LinkedIn profiel
“Stap voor stap jouw social selling strategie naar een hoger niveau tillen!”
Het E-book over social selling is echt een aanrader. Het heeft me enorm geholpen om sterker sales te doen en serieus werk te maken van mijn LinkedIn-strategie. De tips zijn praktisch, direct toepasbaar en hebben mij geholpen om mijn netwerk op een geweldige manier uit te breiden. De stap-voor-stap handleiding die iedereen kan helpen om hun social selling naar een hoger niveau te tillen. Een must-read als je jouw online aanwezigheid wilt versterken!
Hans Zoeteman – Eigenaar Nerox B.V. – LinkedIn profiel
Het social selling stappenplan
#1 Doelgroep
Wie is jouw ideale klant? Het is belangrijk bij social selling dat je eerst duidelijk in beeld hebt met wie je zaken wilt gaan doen.
#2 Netwerk
Wanneer je een duidelijk beeld hebt van jouw ideale klant is het tijd om te gaan bouwen aan een relevant netwerk op LinkedIn.
#3 Kennis delen
Social selling draait niet om het delen van de meeste content of likes, maar het om delen van waardevolle informatie.
#4 Afspraak maken
Nadat de eerste interacties hebben plaatsgevonden kun je aan de klant vragen of er interesse is in het maken van een afspraak.
#5 Kennismaking
Wanneer de klant open staat voor een afspraak is het tijd om kennis te maken. Naast het delen van kennis is dit het moment om een dienst of product te promoten.
#6 Klantrelatie
Gefeliciteerd met jouw eerste klant door in te zetten op social
selling. Geef de klant persoonlijk een warm welkom en zorg voor een goede overdracht.
#7 Contact houden
Blijf na de verkoop contact houden met de klant. Alleen dan gaat het je lukken om van de klant een ambassadeur te maken. Dat is wat je wilt bereiken met social selling!
MEER LEZEN OVER SOCIAL SELLING...
Koud bellen: zo kom je voorbij de receptionist!
Koud bellen wordt nog altijd veel gebruikt om het eerste contact te leggen met klanten. Op deze manier leads genereren kost veel...
Scoren op LinkedIn: social selling-uitleg in voetbaltaal
Op zondag 16 juni speelt het Nederlands elftal om 15.00 uur haar eerste wedstrijd tegen Polen op het Europees Kampioenschap (EK)...