Selecteer een pagina

De beste tijd om te posten voor een groot bereik op LinkedIn!

Beste tijd om te posten op LinkedIn

Geschreven door Wesley Jacobs

In mijn rol als accountmanager bij ITIS ben ik gedreven in het toepassen van social selling. Naast mijn eigen website, deel ik ook artikelen over social selling en online marketing op Frankwatching.com, Nerox.nl en Onlinemarketing.nl.

mei 7, 2024

Het zakelijke platform LinkedIn leent zich uitstekend om contacten te onderhouden en je professionele netwerk verder uit te breiden. In de afgelopen jaren steeds meer mensen zich hier dan ook bezig gaan houden met het delen van content. Hiermee is de concurrentie sterk toegenomen en het moment van posten wordt steeds belangrijker om een groot bereik te hebben. In dit artikel lees je meer over het meest geschikte moment en de beste tijd om te posten voor een groot bereik op LinkedIn.

Algoritme LinkedIn

Om een groot bereik te hebben is het belangrijk om eerste te weten hoe het algoritme van LinkedIn werkt. Niemand weet hoe het precies werkt, maar de meest belangrijke factor is het hebben van veel interacties in de eerste uren na het delen van content. Dat geldt overigens ook voor het hebben van een groot bereik op andere social media platformen. Extra tippie van mij, doe er je voordeel mee 😉

Op het gebied van interacties zijn er weinig verrassingen. LinkedIn is een zakelijk platform en het is dan ook logisch dat de meeste interacties plaatsvinden op werkdagen, binnen kantooruren. Het ligt dan ook voor de hand dat dit het beste moment om te posten voor het hebben van een groot bereik. Maar is dat ook echt zo? Dat is afhankelijk van je doelgroep en het blijft een kwestie van uitproberen.

De beste dag en tijd om te posten op LinkedIn

Er zijn verschillende manieren om interacties uit te lokken op je post. Maar om het bereik te maximaliseren zal je moeten posten op het moment waarop je doelgroep actief is op LinkedIn. Uit onderzoek van Social Sprout blijkt dat de meeste interacties plaatsvinden op dinsdag, woensdag en donderdag.

Afbeelding van meest geschikte tijden om te posten op LinkedIn. Bron: Sprout social

Hieronder een overzicht van beste tijd om te posten op LinkedIn:

  • Dinsdag en woensdag tussen 10.00 – 12.00 uur
  • Donderdag om 10.00 uur

Het beter doen dan anderen? Durf dan ook eens af te wijken van de standaard. De kans is namelijk groot dat je concurrent ook op deze momenten actief aan het posten is op LinkedIn. Op andere momenten heb je minder kans op interacties, maar wel meer kans om op de tijdlijn van potentiële klanten te verschijnen.

Kijk maar eens naar dit bericht op LinkedIn, gepubliceerd op maandag 8 januari 2024. Volgens het onderzoek niet het beste moment om te posten. Maar het is mij wel gelukt om op dit moment een groot bereik te hebben. Wanneer de content goed is komt het bereik vanzelf.

Mijn persoonlijke ervaring

Het meest geschikte moment en de beste tijd om te posten op LinkedIn kan voor iedereen anders zijn. Om je doelgroep te bereiken is het belangrijk om onderzoek te doen naar het moment waarop ze actief zijn op het zakelijke platform.

Als recruiter heeft het bijvoorbeeld geen zin om tijdens lesuren een docent te benaderen voor een openstaande vacature. Die staat op dat moment voor de klas en heeft geen tijd om even te scrollen op LinkedIn. Hun bereik je eerder in de avonduren of in het weekend, ondanks dat dit niet de beste momenten zin om te posten.

Meer tips op je tijdlijn?

Hopelijk helpt dit artikel je om te achterhalen op welk moment je het beste kunt posten. Heel veel succes met het maximaliseren van je bereik op LinkedIn. Doe je zaken met mensen in het buitenland? Dan heb ik nog een laatste tip voor je: Houdt dan wel even rekening met de lokale tijd daar.

Bedankt voor het lezen en voor meer social selling tips op je tijdlijn nodig ik je graag uit om mij te gaan volgen op LinkedIn.

Gratis E-book Social Selling

Het stappenplan voor salesprofessionals!

Blijf je vasthouden aan de traditionele manier van verkopen door middel van koud bellen en het versturen van niet persoonlijke e-mails? Dan zal de concurrent er in de toekomst steeds vaker met jouw ideale kandidaat of klant vandoor gaan.  Start vandaag nog met het toepassen van social selling als vast onderdeel van je salesaanpak. Op die manier zet je de concurrentie buitenspel!

Sinds 2018 heeft social selling mij onderstaande opgeleverd:

  • Naamsbekendheid
  • Een constante stroom van leads
  • Tevreden klanten en ambassadeurs
  • Hoge rankings in Google (SEO)
  • Meer verkopen

    Wil je aan de slag met het toepassen van social selling? In het gratis E-book leg ik in 7 heldere stappen aan je uit wat het is en hoe je social selling zelf kunt toepassen als onderdeel van je salesaanpak. Klik op onderstaande knop voor meer informatie over het Social Selling Stappenplan.

    Het verplicht achterlaten van je gegevens om het E-book te downloaden is niet nodig. Een e-mailadres van de klant moet je wat mij betreft verdienen, niet afdwingen 😉

    Cover E-book Social Selling Stappenplan

    Ook interessant…

    Share This