Selecteer een pagina

Generatie Z bereik je met social selling: 5 focuspunten

generatie z social selling

Geschreven door Wesley Jacobs

In mijn rol als accountmanager bij ITIS ben ik gedreven in het toepassen van social selling. Naast mijn eigen website, deel ik ook artikelen over social selling en online marketing op Frankwatching.com, Nerox.nl en Onlinemarketing.nl.

jan 11, 2024

Relatief weinig B2B bedrijven en verkopers zetten in op het toepassen van social selling. Vaak willen ze wel, maar weten ze niet precies wat het inhoudt en wat het allemaal kan opleveren. Het gevolg is daarvan is dat ze vast blijven houden aan het traditionele manier verkopen. Denk hierbij aan koud bellen en het versturen van e-mails. Dat zal in de komende jaren zeker resultaat op blijven leveren. Met de komst van Generatie Z gaat social selling de nieuwe standaard zijn bij het verkopen van diensten en producten in de zakelijke markt.

Generatie Z

Mensen die geboren zijn tussen 1995 en 2015 behoren tot Generatie Z. Het zijn de opvolgers van Generatie Y (geboren tussen 1980 en 1995), beter bekend als de Milennials. Mensen die behoren tot Generatie Z maakten allemaal op jonge leeftijd kennis met het internet. De wat oudere mensen, geboren tussen 2000 en 2015 zijn zelfs volledig opgegroeid met het internet.

Bijna 5 miljoen mensen in Nederland

In 2024 behoren bijna 5 miljoen mensen tot Generatie Z in Nederland. Zij hebben hun telefoon altijd bij de hand in hun zoektocht naar antwoorden. Hiervoor maken zij bijvoorbeeld gebruik van websites, social media, zoekmachines en ChatGPT. Een serieuze groep van mensen om rekening te houden bij het ontwikkelen van de social selling strategie. Het delen van content in alle fases van het verkoopproces is met de komst van Generatie Z de nieuwe standaard bij het verkopen op social media.

Voor bedrijven en haar verkopers gaat het dan ook steeds belangrijker worden om te (blijven) werken aan de online zichtbaarheid. Investeer je geen tijd in het toepassen van social selling? Dan zal de klant er in de toekomst steeds vaker vandoor gaan met jouw klanten. Weten hoe dat precies zit? Lees dan verder op Frankwatching, het grootste onafhankelijke online marketingplatform van Nederland. Hier staat inhoud, kwaliteit en onafhankelijkheid boven alles!

Artikel op Frankwatching

Sinds januari 2024 mag ik mezelf ook auteur noemen over social selling op Frankwatching. Mijn doel is anderen (bedrijven, salesprofessionals, recruiters en online marketeers) informeren over wat social selling is en wat het jou kan opleveren. Naast mijn eigen website, zal ik jou en anderen ook op Frankwatching gaan helpen om de #1 te worden voor de doelgroep.

Meer weten? Hier vind je het volledige artikel: Generatie Z bereik je met social selling: 5 focus-punten op Frankwatching.

Gratis E-book Social Selling

Het stappenplan voor salesprofessionals!

Blijf je vasthouden aan de traditionele manier van verkopen door middel van koud bellen en het versturen van niet persoonlijke e-mails? Dan zal de concurrent er in de toekomst steeds vaker met jouw ideale kandidaat of klant vandoor gaan.  Start vandaag nog met het toepassen van social selling als vast onderdeel van je salesaanpak. Op die manier zet je de concurrentie buitenspel!

Sinds 2018 heeft social selling mij onderstaande opgeleverd:

  • Naamsbekendheid
  • Een constante stroom van leads
  • Tevreden klanten en ambassadeurs
  • Hoge rankings in Google (SEO)
  • Meer verkopen

    Wil je aan de slag met het toepassen van social selling? In het gratis E-book leg ik in 7 heldere stappen aan je uit wat het is en hoe je social selling zelf kunt toepassen als onderdeel van je salesaanpak. Klik op onderstaande knop voor meer informatie over het Social Selling Stappenplan.

    Het verplicht achterlaten van je gegevens om het E-book te downloaden is niet nodig. Een e-mailadres van de klant moet je wat mij betreft verdienen, niet afdwingen 😉

    Cover E-book Social Selling Stappenplan

    Ook interessant…

    Share This